Nazaj na novice

Dijaki BC Naklo na obisku pri naših strokovnjakih

30.05.2024
Dijaki BC Naklo na obisku pri naših strokovnjakih
Danes so naloge upravljanja s Triglavskim narodnim parkom spoznavali dijaki 3. letnika programa naravovarstvo Biotehniškega centra (BC) Naklo. Zaradi neugodne vremenske napovedi so dan namesto na Pokljuki preživeli v Infocentru Triglavska roža na Bledu.

Po prvotnem načrtu bi morali dijaki 3. letnika programa naravovarstvo danes na Pokljuki urejati Pokljuško pot in naravovarsteve vsebine spoznavati v praksi. Žal smo morali zaradi deževne vremenske napovedi izvedbo in vsebino dejavnosti spremeniti. Več kot 20 dijakov je tako dan preživelo v družbi strokovnjakov Javnega zavoda Triglavski narodni park (JZ TNP), in sicer v Infocentru Triglavska roža Bled.

 

O zgodovini in aktualnih izzivih

 

Dijakom je Mojca Pintar, ki je v JZ TNP zadolžena za okoljsko vzgojo, najprej predstavila stalno razstavo v centru. Tako so izvedeli veliko o zgodovini tega območja, spoznali so tradicionalne dejavnosti, ki so vplivale tako na podobo kot poimenovanje krajev. Izvedeli so več o živalih in rastlinah v Triglavskem narodnem parku, ob čemer so pokazali tudi veliko svojega znanja s tega področja. V Triglavskem narodnem parku uspeva kar 10.000 živalskih in rastlinskih vrst, med njimi tudi 19 rastlin, ki so endemične za Julijske Alpe.

Pogovarjali so se tudi o podnebnih spremembah, ki močno vplivajo na številne rastlinske in  živalske vrste. Na primer belka, katere perje se pozimi obarva belo, je v zimi brez snežne odeje na rjavi travnati podlagi lahek plen plenilcev. Ogledu razstave in pogovoru je sledil še ogled predstavitvenega filma Triglavskega narodnega parka.

 

Namen zavarovanja pa je prevlada javnega interesa nad zasebnim

 

Andrej Arih, vodja oddelka za varstvo narave v JZ TNP, je dijakom predstavil naloge upravljavca z edinim narodnim parkom v Sloveniji, Javnega zavoda Triglavski narodni park, ter spregovoril o stanju in trendih naravovarstva v Sloveniji. Opozoril je, da v tem parku veljajo najvišji standardi naravovarstva pri nas.

 

Triglavski narodni park je preplet kulturne krajine in divjine, namen zavarovanja pa je prevlada javnega interesa nad zasebnim, je med drugim izpostavil Arih. Predstavil je projekte in izzive s terena. Predavanje se je razvilo v zanimivo debato med predavateljem in dijaki, med katerimi jih nekaj živi v Triglavskem narodnem parku, nekateri pa so ali bodo v zavodu opravljali tudi obvezno prakso.

 

Dijaki so razmišljali tudi o svoji vlogi pri ohranjanju Triglavskega narodnega parka

 

Dijaki so bili počaščeni, da so dan lahko preživeli v družbi strokovnjakov, ki skrbijo za ohranjanje edinega narodnega parka v naši državi. Razmišljali so, kako bi tudi sami kot posamezniki lahko pripomogli k njegovemu ohranjanju. Kot so dejali, bi se lahko pogosteje udeleževali ozaveščevalnih vsebin in druge ozaveščali tudi sami, pridružili bi se popisovalcem vrst na terenu in prostovoljskim akcijam, preverili, ali bi se lahko s svojimi dejavnosti priključili tudi projektom,…

 

Z vsebinami, ki so jih dijaki spoznavali danes, sta bili zadovoljni tudi profesorici Biotehniškega centra Naklo, ki sta dijake spremljali. Kot je povedala Marjeta Vovk, učiteljica biologije in strokovnih modulov naravovarstva v Biotehniškem centru Naklo, dijaki tudi sicer precej znanja in spretnosti s svojega področja dobijo zunaj učilnic. Takšen celodneven stik s strokovnjaki pa ima zanje posebno vrednost, saj iz prve roke izvedo, kako strokovnjaki doživljajo posamezne izzive v prostoru.