Triglavski narodni park in širše Biosferno območje Julijske Alpe najbolj pristno predstavljajo ljudje, ki v njem delajo in ustvarjajo. Številni lokalni prebivalci Julijskih Alp zato s svojim predanim delom, zavezanim tradiciji in ohranjanju okolja, predstavljajo srce tudi Znaka kakovosti Triglavskega narodnega parka. Svoje izdelke in storitve so, kot je že v navadi, predstavljali na sejmu Alpe-Adria, ki je prejšnji teden potekal v Ljubljani.
Ne le nosilci Znaka kakovosti Triglavskega narodnega parka, tudi naravne lepote Julijskih Alp so bile deležne posebne pozornosti. Obisk slovenskih gora je lahko nepozabna izkušnja, ki pa mora biti v prvi vrsti varna. V duhu skupne odgovornosti deležniki iz vrst slovenskega turizma ter planinskih, vodniških in reševalnih organizacij, odgovornih za varnost v gorah, krepijo sodelovanje za izboljšanje trendov na področju odgovornega in varnega obiskovanja gorskega sveta.
Odgovorno v gore – skupaj izboljšanje varnosti v slovenskih gorah
Na dogodku Izzivi turizma na področju varnosti v gorah, ki je prejšnji teden potekal v sklopu sejma Alpe-Adria, so predstavniki ključnih institucij predstavili trende in svoj pogled na potrebne spremembe. Med drugim so izpostavili potrebo po zanesljivem in dostopnem osrednjem viru informacij, prilagojenih potrebam obiskovalcev gora, v angleškem jeziku.
Javni zavod Triglavski narodni park v sodelovanju z deležniki s področja obiskovanja narodnega parka najširšo domači in tujo javnost obvešča - prednostno preko digitalnih orodij in tiskanih medijev - o pomenu ohranjanja biodiverzitete in varovanju kulturne krajine v zavarovanem območju, hkrati pa stremi k optimalni obveščenosti obiskovalcev o varnem obisku zavarovanega območja.
Upoštevaje pogoste vremenske ujme je na področju digitalnega usmerjanja obiska - zagotavljanja ažurne in korektne informacije uporabniku - občutno pomanjkanje usklajene in učinkovite (krizne) komunikacije med deležniki in posledično pomanjkanje le-te z domačimi in tujimi obiskovalci. Poleg vremenskih ujm velik dejavnik tveganja predstavljajo zelo privlačne, a hkrati pomanjkljive informacije določenih spletnih aplikacij, ki jih (predvsem tuji) obiskovalci upoštevajo kot edini vir informacij.
Usmerjanje obiskovalcev k verodostojnim in ažurnim virom informacij
Najbolj ustrezen ukrep za doseganje optimalne obveščenosti obiskovalcev je zagotovo s strani deležnikov enotno usmerjanje domačih in tujih obiskovalcev na vire informacij, ki so korektni, ažurni, primerni za obiskovalce z različnimi motivi (pohodništvo, kolesarstvo,..) in predstavljeni v (različnih) tujih jezikih. Deležniki, ki podajamo informacije obiskovalcem (turizem, planinstvo, upravljavci zavarovanih območij…) smo s pomočjo sodobnih komunikacijskih orodij dolžni te (poenotene, ažurne in korektne) informacije distribuirati potencialnim obiskovalcem v najširšem smislu, saj je varen in nenazadnje doživet obisk izjemnega gorskega sveta cilj tako gosta kot gostitelja.
Celotno sporočilo za javnost o odgovornem obisku gora lahko preberete na tej povezavi.
Več o Znaku kakovosti Triglavskega narodnega parka lahko preberete tukaj.