Nazaj na novice

Z letošnjega sejma Alpe-Adria

05.02.2024
Z letošnjega sejma Alpe-Adria
Tudi na letošnjem sejmu Alpe-Adria, ki je potekal prejšnji teden v Ljubljani, so bili predstavniki Triglavskega narodnega parka in Biosfernega območja Julijske Alpe. Predstavljali so svoje kakovostne izdelke in opozarjali na odgovoren obisk gora.

Triglavski narodni park in širše Biosferno območje Julijske Alpe najbolj pristno predstavljajo ljudje, ki v njem delajo in ustvarjajo. Številni lokalni prebivalci Julijskih Alp zato s svojim predanim delom, zavezanim tradiciji in ohranjanju okolja, predstavljajo srce tudi Znaka kakovosti Triglavskega narodnega parka. Svoje izdelke in storitve so, kot je že v navadi, predstavljali na sejmu Alpe-Adria, ki je prejšnji teden potekal v Ljubljani.

 

Ne le nosilci Znaka kakovosti Triglavskega narodnega parka, tudi naravne lepote Julijskih Alp so bile deležne posebne pozornosti. Obisk slovenskih gora je lahko nepozabna izkušnja, ki pa mora biti v prvi vrsti varna. V duhu skupne odgovornosti deležniki iz vrst slovenskega turizma ter planinskih, vodniških in reševalnih organizacij, odgovornih za varnost v gorah, krepijo sodelovanje za izboljšanje trendov na področju odgovornega in varnega obiskovanja gorskega sveta.

 

Odgovorno v gore – skupaj izboljšanje varnosti v slovenskih gorah

 

Na dogodku Izzivi turizma na področju varnosti v gorah, ki je prejšnji teden potekal v sklopu sejma Alpe-Adria, so predstavniki ključnih institucij predstavili trende in svoj pogled na potrebne spremembe. Med drugim so izpostavili potrebo po zanesljivem in dostopnem osrednjem viru informacij, prilagojenih potrebam obiskovalcev gora, v angleškem jeziku.

 

Javni zavod Triglavski narodni park v sodelovanju z deležniki s področja obiskovanja narodnega parka najširšo domači in tujo javnost obvešča - prednostno preko digitalnih orodij in tiskanih medijev - o pomenu ohranjanja biodiverzitete in varovanju kulturne krajine v zavarovanem območju, hkrati pa stremi k optimalni obveščenosti obiskovalcev o varnem obisku zavarovanega območja.  

 

Upoštevaje pogoste vremenske ujme je na področju digitalnega usmerjanja obiska - zagotavljanja ažurne in korektne informacije uporabniku - občutno pomanjkanje usklajene in učinkovite (krizne) komunikacije med deležniki in posledično pomanjkanje le-te z domačimi in tujimi obiskovalci. Poleg vremenskih ujm velik dejavnik tveganja predstavljajo zelo privlačne, a hkrati pomanjkljive informacije določenih spletnih aplikacij, ki jih (predvsem tuji) obiskovalci upoštevajo kot edini vir informacij.

 

Usmerjanje obiskovalcev k verodostojnim in ažurnim virom informacij

 

Najbolj ustrezen ukrep za doseganje optimalne obveščenosti obiskovalcev je zagotovo s strani deležnikov enotno usmerjanje domačih in tujih obiskovalcev na vire informacij, ki so korektni, ažurni, primerni za obiskovalce z različnimi motivi (pohodništvo, kolesarstvo,..) in predstavljeni v (različnih) tujih jezikih. Deležniki, ki podajamo informacije obiskovalcem (turizem, planinstvo, upravljavci zavarovanih območij…) smo s pomočjo sodobnih komunikacijskih orodij dolžni te (poenotene, ažurne in korektne) informacije distribuirati potencialnim obiskovalcem v najširšem smislu, saj je varen in nenazadnje doživet obisk izjemnega gorskega sveta cilj tako gosta kot gostitelja.

 

Celotno sporočilo za javnost o odgovornem obisku gora lahko preberete na tej povezavi

 

Več o Znaku kakovosti Triglavskega narodnega parka lahko preberete tukaj