Geografske in zgodovinske vsebine v izobraževalnih programih Triglavskega narodnega parka
Medpredmetno povezovanje stremi k povezovanju znanj različnih predmetov in je eden od možnih novejših pristopov k poučevanju tako v srednji kot tudi v osnovni šoli. Prilagojeno je načinu mišljenja, saj predznanje učenci povezujejo in poglabljajo z novim znanjem. Na ta način spoznavajo različne vidike in se naučijo celostnejšega pogleda na obravnavano snov.
V diplomskem delu Geografske in zgodovinske vsebine v izobraževalnih programih Triglavskega narodnega parka predstavljamo možnosti medpredmetnega povezovanja zgodovine in geografije na primeru Triglavskega narodnega parka z izbranimi didaktičnimi pristopi. V prvem delu je prikazan splošen geografsko-zgodovinski pregled parka z vsemi vsebinami, za katere predvidevamo, da bi lahko koristile učiteljem pri razlagi v razredu ali na ekskurziji oziroma pri terenskem delu, na primer geološke značilnosti, reliefne značilnosti, podnebje in vodovje, rastlinstvo, živalstvo, naselja, prebivalstvo in gospodarstvo ter vsebine prve in druge svetovne vojne. Predstavljene so izobraževalne dejavnosti parka, ki že potekajo, in sicer delavnice za osnovnošolce, parkovne poti, vodeni izleti, petkovi popoldnevi v parku, fotografske delavnice in delavnice za obiskovalce s posebnimi potrebami. V teoretičnem delu so navedene splošne značilnosti medpredmetnega povezovanja, zlasti njegov smisel, prednosti in slabosti, medpredmetno načrtovanje ter razvrščanje učnih vsebin. V učno pripravo smo vključili avtentične naloge, s katerimi želimo doseči trajnejše znanje. Medpredmetna ekskurzija in terensko delo predstavljata primer povezovanja geografije in zgodovine v parku. Na koncu predstavljamo še možnost samoizobraževanja preko spletne strani Triglavskega narodnega parka z različnimi nalogami objektivnega tipa. Z novimi spoznanji in vse hitrejšem razvoju znanosti se spreminja tudi učenje. Učenje za prihodnost naj bi bilo samostojno, predvsem pa vseživljenjsko. S pomočjo klasičnih geografskih in zgodovinskih metod dela smo ugotovili, da je narodni park idealna učilnica na prostem, saj ponuja številne možnosti za medpredmetni pouk v naravi ter izobraževanje in širjenje zavesti o varovanju okolja.